Obserwatorzy

środa, 12 czerwca 2013

Żarówka samoświecąca DIY

Hej ;) 

Dzisiaj kontynuuję żarówkomanię ;) Tak mi się spodobało, że aż chodzę po całym domu i garażu, odwiedzam ciocie i babcie, aby zdobyć kilka starych żarówek ;) Niestety ciężko mi idzie oczyszczanie z zawartości tych z małym gwintem, bo wszystkie narzędzia są ogromne ;)

Wracając do dzisiejszej żarówki - będzie to model samoświecący. Tak, tak, samoświecący. To świetny gadżet dla tatusiów z okazji zbliżającego się dnia ojca. Pasuje również do pokoju dla każdego nastolatka lub jako ozdoba na balkon z roślinkami lub atrium (jeśli ktoś z Was ma, to niech wie, że zazdroszczę).

POTRZEBUJEMY

1. Stara żarówka
2. Drut cieńszy i grubszy
3. Nożyczki
4.* Cążki
5. Pęseta
6. Świetliki wędkarskie (ew. bransoletki świecące w ciemności, takie, które trzeba złamać, aby działały)
7. Kilka kropel wody
8.* Małe śrubki i uszczelki 

WYKONANIE

1. Wykonaj punkty 1-8 włącznie z tej instrukcji >klik<. Do zrobienia stelaża użyj grubszego drutu.




2. Gdy już masz stelaż z żarówką, weź cienki drut i owiń nim cały gruby drut zaczynając od podstawy aż do szczytu, do którego przyczepiona jest żarówka.


3. Weź świetlik i połam go aby oddawał światło.




4. Bardzo ostrożnie przetnij jego jeden z końców i przelej świecący płyn do środka żarówki. (Do żarówki okrągłej polecam przelać 2 świetliki, a do podłużnej 1).




5. Dodaj kilka kropel wody, wymieszaj delikatnie kręcąc żarówką i w miarę możliwości zaklej wylot żarówki.(Dzięki temu będzie dłużej świecić).


6. Efekt powinien utrzymywać się około 2h przy zaklejonym wylocie, 1h przy otwartym wylocie.



PORADY

1. Po zakończeniu świecenia umyj dokładnie żarówkę.
2. Najlepiej "zapalaj' taką żarówkę na noc.
3. Jeśli chcesz aby efekt świecenia utrzymywał się dłużej to po prostu włóż świetliki do żarówki. Jeśli dodatkowo chcesz, aby światło dawało fajny efekt to dosyp do nich przezroczystych koralików/pinezek lub innych elementów.
4. Możesz również włożyć do żarówki ciekawą wycinankę lub kawałki bibuły i wtedy włożyć świetlik.

Mam nadzieję, że spodobała Wam się dzisiejsza wersja żarówek ;) 

Ana koniec zaproszenie na małe zakupy na moim allegro >klik< 

Wszystkie ceny jak zwykle do 9,90 lub 24,90 ;)


8 komentarzy:

  1. Znakomity pomysł :) Podobają mi się te maki!

    Pozdrawiam, El clavel

    OdpowiedzUsuń
  2. A te świetliki to gdzie można kupić, oprócz na internecie?

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne i zarazem ciekawe rozwiązanie. Ja jestem zdania, ze ogólnie świetnie sprawdza się oświetlenie LED i to praktycznie wszędzie. Myślę, że także wykorzystanie ściemniaczy LED https://sklep.neonica.pl/sciemniacze-LED jest bardzo fajnym pomysłem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Faktycznie dość ciekawe rozwiązanie, ale ja lubię mieć dobre światło i muszę przyznać, że właśnie taśmy LED to doskonałe rozwiązanie. Jeszcze jak to napisano na stronie https://www.dekoportal.pl/artykuly/lazienka/lazienka-porady/tasmy-led-w-lazience-co-wybrac#5 to właśnie takie taśmy z powodzeniem możemy zastosować w łazience.

    OdpowiedzUsuń
  7. W sumie ja również nie wiem czy w ogóle takie oświetlenie spełniłoby swoją funkcję. Jak dla mnie świtało musi być przede wszystkim dobrze rozmieszczone. Tym bardziej, ze jak zdążyłam przeczytać w artykule http://www.dzielnica24.pl/zaufaj-najlepszym-dokladne-pomiary-oswietlenia-z-firma-energpol/ to oczywiście dokładne pomiary oświetlenia są bardzo istotne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Faktycznie bardzo ciekawe rozwiązanie i muszę przyznać, ze mi się ono podoba. ja również czytałem niedawno na stronie https://tojadom.pl/tasmy-led-na-dwor-jak-odpowiednio-dobrac-oswietlenie-na-zewnatrz/ jak wygląda kwestia wyboru taśmy LED do oświetlenia na zewnątrz.

    OdpowiedzUsuń

Chcesz o coś zapytać? Masz pomysł na DIY? Pisz w komentarzu lub na adres e-mail salata@spoko.pl ;) Ostre hejty zostaną zgłoszone i usunięte.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...